Nevládní nezisková organizace Fairtrade Česko a Slovensko spouští kampaň o systému certifikace Fairtrade a hodnotách, které reprezentuje
Kampaň s názvem Moje férová volba se představí při příležitosti Světového dne důstojné práce.
Nevládní nezisková organizace Fairtrade Česko a Slovensko spouští kampaň, která má podpořit povědomí české a slovenské veřejnosti o systému certifikace Fairtrade a hodnotách, které reprezentuje (spravedlivá odměna za práci, zákaz dětské a nucené práce, pěstování šetrné k životnímu prostředí).
Kampaň s názvem Moje férová volba se představí při příležitosti Světového dne důstojné práce.
Oficiálně začne tedy 7. října.
Kampaň podpořili také herečka Zuzana Kronerová a cestovatel a spisovatel Ladislav Zibura. Ve videoklipech a v obrazových materiálech představují hlavní podstatu Fairtrade: to, že systém podporuje farmáře z Latinské Ameriky, Afriky a Asie, že jim dává možnost uživit se za důstojných podmínek vlastní prací a pomáhá jim rozvíjet jejich podnikání. „Není mi lhostejné, že i v dnešní době je naprosto běžné, že pěstitelé konvenční kávy nedostávají za svoji úrodu zaplaceno ani tolik, aby pokryli náklady na výrobu, nebo že kakao v západní Africe stále sbírají dva miliony dětí zapojených do nelegální práce,” vysvětluje své zapojení do kampaně Zuzana Kronerová.
Zapojením známých osobností chce Fairtrade Česko a Slovensko přitáhnout pozornost k problémům, které část veřejnosti považuje za příliš vzdálené, nebo o nich vůbec neví. „Chceme apelovat na osobní odpovědnost každého spotřebitele, na to, že svým rozhodnutím při nákupu může každý z nás zásadně ovlivnit životy lidí, díky kterým máme k dispozici potraviny denní spotřeby, například, kávu, čaj, kakao, banány, rýži a podobně,“ vysvětluje Hana Malíková.
Více ke kampani v přiložené tiskové zprávě a zde je k dispozici výběr fotografií. Jejich autorem je Stanislav Komínek z Fairtrade Česko a Slovensko.
Připojené soubory
- TZ_Moje_ferova_volba_6_10_2020.docx (23.81 KB)